Vandaag worden de eerste exemplaren van het magazine ‘Bestemming Groningen’ bezorgd bij 70.000 abonnees van Elsevier Weekblad. De redactie van ‘Bestemming Groningen’ wil de onbekende kant van Groningen laten zien. Stad en provincie Groningen als pionierzone voor de uitdagingen van de 21ste eeuw: de energietransitie, de kringloopeconomie en de digitale maatschappij. Economic Board Groningen heeft met plezier meegewerkt aan deze uitgave. Aan de orde komen onder andere 5Groningen en de mogelijkheid om te testen met 5G, ondernemerschap en groene chemie en energie.
Groningen heeft alles in huis heeft om te bouwen aan de groene en gezonde wereld van morgen, de 21ste eeuw. Er wordt gewerkt aan een sterke infrastructuur, een innovatieve chemische industrie en een grensverleggende agrarische sector. Lokale ondernemers en multinationals die hier gevestigd zijn vertellen in het magazine waarom dat zo goed kan in Groningen.
Groningen is de ideale proeftuin dankzij de hier aanwezige kennis, sterke clusters en die typisch Groningse mentaliteit van pionieren en samenwerken. Hier krijgen bedrijven volop de ruimte om te experimenteren met kansrijke technologieën: het chemiecluster Chemport Europe wil de noordelijke energiesector vergroenen door over te stappen op biomassa. In het magazine komen diverse voorbeelden aan bod van het pionieren in Groningen, die noodzakelijk zijn voor de transities in de energie en chemiesector. Allemaal kansrijke innovaties die niet alleen de toekomst van Groningen, maar ook die van Nederland of zelfs de rest van de wereld gaan bepalen. Ook is er uitgebreid aandacht voor Chemport Industry Campus, een testgebied, waar de nieuwe toekomst van Groningen een kans krijgt. Technologieën die zich op kleine schaal bewezen hebben, kunnen hier worden uitgeprobeerd in proeffabrieken.
Gratis aan te vragen
De bijlage is ontwikkeld door de redactie van de ‘Bestemming Groningen in nauwe samenwerking met Marketing Groningen, de provincie Groningen, het Akkoord van Groningen en Economic Board Groningen. De bijlage wordt samen met de reguliere uitgave van Elsevier Weekblad verspreid en wordt bij ruim 70.000 adressen in Nederland bezorgd. Geïnteresseerden die geen abonnee zijn maar wel een exemplaar willen bestellen, kunnen een gratis exemplaar aanvragen via info@marketinggroningen.nl