De finalisten van de EBG Pitch zijn bekend!

feb 12, 2018 | Algemeen

Kom langs bij de finale van EBG Pitch!

Uit maar liefst 19 aanmeldingen zijn tijdens de selectiedag de drie finalisten van EBG Pitch geselecteerd. Zij krijgen de mogelijkheid om het publiek te bewegen en te inspireren om op hun idee te stemmen, erin te investeren of een donatie te doen. We heten je van harte welkom op 21 februari voor een middag die in het teken staat van Recreatie & Toerisme! We trappen af met de finale van EBG Pitch waarna er de mogelijkheid is om kennis te maken met de ondernemers van het Groningste van Groningen. Wil je erbij zijn? En wil je meebeslissen hoe de € 20.000 prijzengeld verdeeld wordt? Meld je dan hier (kosteloos) aan!

De finalisten!

In het nieuwe natuurgebied rondom het Schildmeer, ’t Roegwold, kun je prachtig recreëren en (duur)sporten. Dat vindt ook Lydia van Oosten, die een stuk grond direct aan het meer heeft gekocht. Hier komt een sportaccommodatie, Gym Xtra Fit, voor indoor en outdoor sporten. Lydia wil de nadruk leggen op sporten in groepsverband en onder deskundige begeleiding, want lifestyle en preventieve gezondheid zijn voor iedereen van groot belang. Zij wil dus graag samenwerkingen aangaan met sport- en lifestyle deskundigen, maar ook specialisten uit de gezondheidszorg. Om uiteindelijk een plek te creëren waar een grote diversiteit aan activiteiten en evenementen plaats kan vinden, voor elke doelgroep. The place to be voor binnen- en buitensport evenementen!

Ard Boer en Gijs van Veldhuizen willen het bezoeken van het Gronings erfgoed toegankelijker maken. Groningen kent vele verborgen schatten die in de provincie verstopt zijn achter particuliere voordeuren. En het is de moeite waard om mensen deze plaatsen te tonen en de bijzondere verhalen te vertellen. Ard en Gijs willen een online platform creëren dat het veel gemakkelijker maakt om deze plaatsen te bezoeken. Mensen met een Goed Erf (een bijzondere plaats of een mooi verhaal) kunnen een evenement aanmaken waar bezoekers zich voor in kunnen schrijven. Op die manier willen ze een deeleconomie van cultureel erfgoed creëren.

De Herberg van Ede moet een pleisterplaats worden, daar moet je zijn geweest. Het pand van Sigrid Heeres in Molenrij was voorheen een restaurant, maar staat sinds 2015 te koop. Zonder zicht op verkoop besloot ze om het pand een prachtige nieuwe bestemming te geven. Een eerder project van Sigrid stond in het teken van Ede Staal, de ambitie was er al om dit een (permanent) vervolg te geven. Hiermee was het idee voor de Herberg van Ede geboren. Voor Groningers moet het een feest van herkenning worden, voor toeristen zal het het gevoel van Groningen versterken.